Πέμπτη, Δεκεμβρίου 06, 2007

Πενία τέχνας κατεργάζεται

Εδώ και πάνω από δέκα χρόνια και μετά από πολλή σκέψη, αποφάσισα για λόγους αποτοξίνωσης να ακολουθώ κάποιες απ΄ τις νηστείες που ορίζει η ορθόδοξη εκκλησία. Η αλήθεια είναι πως ποτέ μέχρι τότε δεν είχα ασχοληθεί με το θέμα εκκλησία – νηστεία, περισσότερο από αντίδραση στη θεολόγο μάνα μου και από αδιαφορία, παρά από πεποίθηση. Έτσι όταν κατά το ’95 έπεσε στα χέρια μου ένα τευχίδιο απ΄αυτά που μοιράζουν οι επίτροποι στις εκκλησιές και ενώ κάπνιζα το τέταρτο τσιγάρο με τον πρωϊνό μου καφέ (γιατί όπως είναι άλλωστε ευρέως γνωστό … όταν ξυπνάω το πρωί τα βλέπω όλα μαύρα, θέλω μια κούπα με καφέ και τέσσερα τσιγάρα) το ξεφύλλισα και (μάλλον φλασιά απ΄το Άγιο Πνεύμα ήτανε) διαπίστωσα πως οι νηστείες που επιβάλλονταν για ν αγιάσεις, ήταν πολύ σωστά μοιρασμένες μέσα στο χρόνο για να αποτοξινωθείς. Και επειδή έχω αυτογνωσία και λαιμαργία κι΄οι καταχρήσεις που κάνω και με το φαγητό και με το ποτό πλείστες είναι, αποφάσισα να τις τηρήσω.

Άρχισα λοιπόν με σαρανταήμερη νηστεία πριν τα χριστούγεννα (με επιτρεπόμενη την κατανάλωση ψαριού), πενηνταήμερη πριν το Πάσχα (χωρίς τίποτε ζωικό) και μια δεκαπενθήμερη το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου. Η τελευταία δεν κράτησε για πολλά χρόνια γιατί το καλοκαιράκι είναι πλάνο και ως πλάνο με πλανεύει κι εμένα κι έτσι πλανεμένη που να νηστέψω η έρμη!! Για αντιστάθμισμα επέβαλα στον εαυτό μου να μη κάνει ούτε μια μικρή παρασπονδία στις άλλες δυο περιόδους.

Κρατάει χρόνια αυτή η κολώνια, χωρίς τις υπερβολές της αποχής από λάδι, γευστικές ηδονές, ποτό, σεξ και τα ρέστα. Κάποια στιγμή προχτές λοιπόν που μου την έδωσε με τα φασολάκια και τις πατάτες γιαχνί, έπραξα ακολούθως :



(η φωτο είναι κλεμμένη ....αλλά μοιάζει ...)

Νηστίσιμη Ηδονή
Ταλιατέλες
3 Λιαστές ντομάτες
4 πράσινες ελιές χαλκιδικής ή 5-6 απ΄άλλα μέρη της Ελλάδας
ένα κουταλάκι κάππαρη
σκορδόλαδο
½ κονσέρβα τόνο
κόλιανδρο
κόκκινο καπνιστό πιπέρι
ένα σφηνάκι λευκό κρασί
ρόκα

Έβρασα για 7 λεπτά σ΄αλατισμένο νερό τις χειροποίητες ταλιατέλες μου και τις στράγγισα καλά, κρατώντας δυο κουταλιές της σούπας απ΄το ζουμί τους σε κρύο τεφάλ τηγάνι.

Έκοψα λωρίδες από τρεις λιαστές ντομάτες, φέτες από 4 πράσινες ελιές και μαζί με μια κουταλιά του γλυκού κάππαρη τάριξα στο τεφάλ και το βαλα στη φωτιά. Πρόσθεσα ένα κουταλάκι του γλυκού σκορδόλαδο, κι αφού πήραν μια βράση, έριξα μέσα μισή κονσέρβα τόνο, σπάζοντάς τη σε κομμάτια.

Με το που τέλειωσαν τα υγρά και πήρε να τσιγαρίζεται, έριξα μέσα λίγη σκόνη κόλιανδρο και περισσότερο κόκκινο καπνιστό πιπέρι, έσβησα με ένα σφηνάκι λευκό κρασί, έριξα και τις ταλιατέλες κι ανακάτεψα.

Σέρβιρα σε βαθύ πιάτο και πασπάλισα με ψιλοκομμένη ρόκα … κι ούτε φαντάζεστε πως γρύλιζα καθώς το έτρωγα κι έπινα κόκκινο μερλό, παρ΄ότι τόσβυσα με λευκό!!!

10 Comments:

Blogger BeeHappy said...

Τι τεστ μυωπίας ήταν αυτό που μας επιβάλλατε πρωί-πρωί??
Ευτυχώς το περάσαμε επιτυχώς :-)
Συμφωνώ ότι το παραμύθι "θρησκεία" είναι καλογραμμένο όπως επίσης ότι αρκετά τα έχοντα με τη διατροφή καλά μελετημένα, αν και οι εποχές και τα κλιματολογικά έχουν αλλάξει και ίσως να χρειάζονται προσαρμογές.
Ακολουθώ μόνο τη νηστεία της σαρακοστής, καθώς πιο επιρρεπής σε αμαρτίες, λίγο πολύ όπως εσείς, δηλαδή τίποτε το ζωικό.
Μεγαλώνοντας και καθώς η σωτηρία της ψυχής θα γίνεται πιο επιτακτική μπορεί να επεκταθούμε.

9:15 π.μ.  
Blogger dimitris-r said...

Aαα από βδομάδα θα χω κι εγώ καπνιστό πιπέρι να παίζω!
Τα αποδέλοιπα τα σέβομαι και βαστώ το μέτρο για όσα αντέχω.

1:29 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

η νηστεία έχει και σκοπό να χάσει κάποιος και μερικά κιλάκια...
με αυτές τις ταλιατέλες χάνεις;

7:11 μ.μ.  
Blogger witchofdaffodils said...

Πάνω στην ώρα ήρθε η συνταγή σας, αναρωτιόμουν πως θα ..χειριστώ το κόκκινο καπνιστό πιπέρι σας.

ΥΓ και νηστεύω κι όλας :)

10:14 π.μ.  
Blogger Aspa said...

Μπιχάπη, ... η πρόπολη αλήθεια, μήπως βελτιώνει και τη μυωπία???
Περιτό να αναφέρω, πως το "μέλος του συλλόγου" άρχισε ήδη να εφαρμόζει θεραπεία και πως σύντομα θα σας παραγγείλουμε νέα προμήθεια ...
Όσο για τα υπόλοιπα ... η αμαρτία βρε παιδί μου έιναι το αλάτι και το πιπέρι της ζωής τελικά...
Καλημέρα!

Δημήτρη, δεσμεύομαι να σε προμηθεύσω με κόκκινο για να παίζεις!

Νυχτολούλουδο ... γιατί καλέ να τα χάσω τα κιλάκια μου, τι μου κάνανε???

Ασφοδελομαγισσούλα, προσοχή στο χειρισμό ... μια μυτούλα αρκεί, το περισσότερο δίνει πολύ έντονο άρωμα ..

12:16 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

αυτό να μου πεις.. τι μας κάνανε!
τι μου κάνανε εμένα 10 κιλάκια (από 58 στα 68 )που πήρα τρώγοντας μόνο νηστίσιμο χαλβά;

5:50 μ.μ.  
Blogger Crazy Chef said...

nice))) (οχι της Γαλλιας)

11:38 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Φιλενάς, χάθηκες βρε.. γιατί έτσι??

όπως και νάχει εγώ σε είχα υποσχεθεί κάτι, και μπορεί μεν να αργώ αλλά δεν λησμονώ (τουλάχιστον όχι πάντα -:)):

http://www.kenwoodworld.com/datasheets/KM020--Greek%20cookbook-0.pdf

Φιλιά
Ρούλα

10:24 μ.μ.  
Blogger Aspa said...

Ρουλάκι μου σ΄ευχαριστά πολυ!! Σπεύδω να τυπώσω και να μελετήσω....
Πολλά πολλά φιλάκια...

1:50 μ.μ.  
Blogger Aspa said...

... επέστρεψα, ξεσκόνισα, ξαράχνιασα ..... οπότε ... θα τα λέμε ...

1:51 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Free Counters
Free Counter Hungry For Life