Τετάρτη, Ιανουαρίου 17, 2007

Μπουρδέτο

1-2 σκορπίνες
ένα μεγάλο κρεμμύδι
κόκκινο πιπέρι γλυκό
ένα πεπερόνι καούρικο (καυτερό πιπεράκι – τσούσκα)
χυμό από ένα λεμόνι



Κόβουμε το κρεμμύδι σε ζάρια, και το ρίχνουμε σε ρηχή κατσαρόλα με λάδι, μαζί με δυο κουταλιές της σούπας πιπέρι κόκκινο και με το πεπερόνι. Μόλις γίνει διάφανο το κρεμμύδι προσθέτουμε μια κούπα νερό και σιγοβράζουμε για 15 λεπτά μέχρι να μαλακώσει το κρεμμύδι. Ελέγχουμε το ζουμί (αν είναι λίγο προσθέτουμε νερό), ρίχνουμε λίγο αλάτι και ακουμπάμε απαλά τις αλατισμένες σκορπίνες στο ένα τους πλάι. Μαγειρεύουμε στο σιγανό με ανοιχτή κατσαρόλα περιχύνοντας τις σκορπίνες κατά διαστήματα με το ζωμό. Σε 10-15 λεπτά, τις γυρίζουμε προσεκτικά κι απ την άλλη μεριά. Μόλις το ψάρι γίνει, περιχύνουμε με το χυμό λεμονιού και σβύνουμε το μάτι.


Ντομάτα στο μπουρδέτο δε βάζουμε λέει… Ντομάτα μαζί με πιπέρι κόκκινο, μπαίνει στο Στακοφίσι, που είναι το μπουρδέτο των πλουσίων και γίνεται με παστό μπακαλιάρο.



Αυτά μου’πε φίλος ΚΚ (Κερκυραίος – Καλοφαγάς) που ψάχνει παλιές Βενετσιάνικες και Κερκυραϊκές συνταγές κι έχει εμμονή με τη γνησιότητα. Και μου έδωσε τη συνταγή γιατί αποφασίσαμε να κάνουμε Κερυαίικο μεσημέρι το Σάββατο. Θα’χουμε σαβόρο για το τσίπουρο κι έπειτα μπουρδέτο μαγειρεμένο απ΄την αφεντιά μου, σοφρίτο απ΄τα χεράκια της Καιτούλας και παστιτσάδα τσ΄ Αλεξάνδρας. Κρασί θα πιούμε απ΄το δικό μου το Μερλό και για γλυκό μάντολες και κουταλιού κουμ κουάτ απ’ το δεντράκι της αυλής μου φρεσκοφτιαγμένο.


Για χώνεψη λικέρ κουμ κουάτ και καφέ…

5 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Μμμ, ενδιαφέρουσα άποψη. Θα ρωτήσω και την συμπεθέρα μας.

Εγώ τα ξέρω ακριβώς αντίθετα. Το δε στακοφίσι (το έχω δει και φάει σε σπίτι στην κερκυραική "ενδοχώρα") δεν είναι σαν τον παστό μπακαλιάρο που ξέρουμε. Είναι μικρότεροι μπακαλιάροι αφυδατωμένοι στον αέρα ολόκληροι (όχι φιλέτο) με όλα τους τα κόκκαλα και το κεφάλι. Πριν το μαγείρεμα του μουλιάζουν μια - δυο μέρες για να ενυδατωθεί το ψάρι που είναι κατάξερο, όχι ελαστικό σαν το φιλέτο μπακαλιάρου. Το ψάρι μαγειρεύεται κομμένο σε κομμάτια και τρώγονται και τα κόκκαλα τα οποία, μετά την αφυδάτωση και επανυδάτωση, έχουν γίνει σαν μαλακοί χόνδροι, δεν τα ξεχωρίζεις εύκολα από τη σάρκα του ψαριού.

Το στακοφίσι που έφαγα εγώ στον Αγρό, νοστιμότατο πιάτο, δεν είχε ντομάτα, παρά ήταν μαγειρεμένο με άσπρη σάλτσα ελάχιστα καυτερή.

1:48 μ.μ.  
Blogger Aspa said...

Τσάκα τσάκα έπεσε το τηλέφωνο ...
- Τι μου λες ρε Σταμάτη για το στρακοφίσι οτ΄ είναι με ντομάτα?
- Με ντομάτα είναι!
- Δεν είναι με ντομάτα!!! Η Magica έφαγε στακοφίσι κι ήταν με άσπρη σάλτσα...
- Μπιάνκο έφαγε .. στακοφίσι μπιάνκο ... άλλη εκδοχή ..
- ... μου είπε επίσης οτι δε βαζουν ξερό μπακαλιάρο τον γνωστό, αλλά μια άλλη τσαχπινιά .. δικιά σας........
- Καλά στα είπε ...

(Την επόμενη φορά που θα πάω Κέρκυρα θα ψάξω να βρώ ξερό μπακαλιάρο - στακοφίσι! Αποκλείεται να βρω, μου είπε ο κολλητός, αλλά θα το παλαίψω...θα βάλω κι εκειόν να το παλαίψει οσονούπω!!!!!!)

2:09 μ.μ.  
Blogger peftasteri said...

Εσείς θα πιείτε και ένα λικεράκι για την χώνεψη! Εμείς που μας άνοιξες την όρεξη;

11:46 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Και πήγα να το γράψω οτι ήταν μπιάνκο, γιατί το μπιάνκο το ξέρω, το κάνει η νυφαδιά μου.

Στακοφίσι μπορεί να βρεις μονάχα σε κανένα παλιό μπακάλικο στα μικρά χωριά. Όχι στα τουριστικά. Και το ζητάς έτσι στακοφίσι. Αν πεις μπακαλιάρο, δεν θα σου δώσουν. Βγαίνει από το stock και fish (προφανώς) επειδή αντέχει σε μακροχρόνια αποθήκευση.

2:03 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

ωρε συ ξαδελφ....μας τρεξανε τα σαλια...μηπως να'ρθουμε και μεις το Σαββατο και ως αλλη Βετα..(ξερεις εσυ) να στρωθουμε να τσακισουμε το μπουρδετο...τι με ασπρη σαλτσα τι με κοκκινη..ας ειναι απο τα χερακια σου..φτανει...

η θεια σου η Μαρια και η δαχτυλογραφος ξαδελφη εκτελωντας διαταγες...

2:16 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Free Counters
Free Counter Hungry For Life