Τετάρτη, Ιανουαρίου 03, 2007

Ζορμπέ (από το Ζορμπά) αφεψηματικό!

(... αφιερωμένο στη φίλη μου Magica)




Καλή να ‘ναι μαζί μας η νέα χρονιά, γλυκιά μου Μάτζ και γλυκιά ωσάν το σορμπίζον, μελωμένο «διαχωριστικό» που σου αφιερώνω!

Το λοιπόν για να το φτιάξουμε βράζουμε δυο ποτήρια νερό κι αφού φουσκαλιάσουν, ρίχνουμε μέσα μια γενναία ποσότητα δίκταμου ή φλαμουριού με μπόλικα ανθάκια κι ένα μεγάλο κομμάτι ξύλο κανέλας και καπακώνουμε την κατσαρόλα αφού πρώτα σβήσουμε το μάτι. Αφήνουμε για 10-15 λεπτά και στραγγίζουμε.
Αφού γίνει λίγο χλιαρό, στραγγίζουμε μέσα μισό λεμόνι, ρίχνουμε 3/4 ποτηριού μέλι κι ανακατεύουμε καλά. Περιμένουμε να κρυώσει και το καταψύχουμε κατά τα συνήθη είτε σε σορμπιέρα (ποτέ δεν το ‘χω κάνει έτσι γιατί δεν έχω σορμπιέρα) είτε σε μπολ στην κατάψυξη και το χτυπάμε στις δυο περίπου ώρες στο μπλέντερ να σπάσει ο πρώτος πάγος και μετά το βάζουμε σε θήκες για παγάκια για να χτυπηθεί ευκολότερα πριν σερβίρουμε, κρατώντας μια μικρή ποσότητα σε θερμοκρασία δωματίου.

Πως θα το σερβίρουμε τώρα! Αφού χτυπήσουμε τα παγάκια να γίνουν ωσάν χιόνι ανακατεύουμε με το θερμοκρασίας δωματίου που κρατήσαμε στην άκρη, τοποθετούμε σε ψηλοπόδαρο ποτηράκι, ρίχνουμε μερικές κλωστίτσες μέλι από πάνω, προσεχτικά μ ένα κουταλάκι, πασπαλίζουμε ελάχιστη, όχι απ΄την άσπρη, μα απ΄την καφέ σκόνη (κανέλλα) και στερεώνουμε για στολίδι μια φλουδίτσα λεμόνι στην άκρη.
Αν και το δίκταμο είναι πιο πιασάρικο, εγώ προτιμώ το φλαμούρι που μου φέρνει μνήμες παιδικές από γειτονιές, αυλές χωμάτινες, και γιαγιάδες με κλαρωτές ρόμπες. Περί ορέξεως ….

2 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Θα το φτιάξω οπωσδήποτε για ιντερμετσο στο επόμενο δείπνο μου.

Θα δοκιμάσω κι άλλα αρωματικά βότανα
(μη ξεχνάμε και το σχετικό άσμα : Μάγισσες φέρτε βότανα. Που είσαι βρε Θάλεια να ρίξεις μια ζειμπεκιά!)

Ευχαριστώ πολύ για την αφιέρωση. Με συγκινείς πάντα. Φιλιά στον Ντίνο και τον (μεταμφιεσμένο σε κοκκινολαίμη) σπίνο.

3:13 μ.μ.  
Blogger peftasteri said...

εγώ πάλι δεν θα το φτιάξω (που να τρέχω τώρα..), προτιμώ να μου το φιλέψεις

υ.σ. αυτές οι χωμάτινες αυλές με λουλουδάτες ρόμπες μου μύρισαν αγιόκλημα! Την ευχή μου νά'χεις...

11:19 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Free Counters
Free Counter Hungry For Life