Δευτέρα, Μαρτίου 19, 2007

Ο Τραχανάς της νηστείας!

Τραχανά ξυνό, μαγείρευε η γιαγιά μου πολύ συχνά, τα χειμωνιάτικα βράδια και προσπαθούσε να μας ταΐσει άδοξα. Ήταν ένα φαγητό που σιχαινόμασταν κι εγώ και τα ξαδέρφια μου και που την νοστιμιά του την ανακάλυψα πολλά χρόνια αργότερα. Τώρα πια, ΄αρέσει τόσο πολύ ο τραχανάς που για τις μέρες της νηστείας, φροντίζω να έχω φτιάξει και τραχανά λαχανικών, νηστίσιμο.
Πρώτα θα σας γράψω πως παρασκευάζω τον τραχανά κι έπειτα πως τον μαγειρεύω…






Παρασκευή Τραχανά λαχανικών

Κατά το Σεπτέμβρη λοιπόν που τα λαχανικά ακόμη είναι πολλά, παίρνω :

Δυο κολοκύθια
Μια μελιτζάνα
5-6 κόκκινες πιπεριές
μια μεγάλη ντομάτα
3 πράσα φρέσκα φρέσκα


Ψιλοκόβω το πράσο, ξεφλουδίζω τη μελιτζάνα και την κόβω κομμάτια, ξύνω και κόβω και το κολοκύθι, ξεφλουδίζω τη ντομάτα και την τρίβω στο ρεντέ, καθαρίζω τις πιπεριές από τους σπόρους και όλα μαζί με αλάτι και ελάχιστο νεράκι τα βράζω σε χαμηλή φωτιά μέχρι να λιώσουν, συμπληρώνοντας αν χρειάζεται ελάχιστο νερό.

Αφαιρώ τη φλούδα της κόκκινης πιπεριάς, ρίχνω ενισχυτικά και μια κουταλιά κόκκινο γλυκό πιπέρι και λιώνω στο μύλο του πουρέ.

Μόλις κρυώσει, ρίχνω αλεύρι όσο σηκώσει για μια πολύ σφιχτή ζύμη, κόβω πιτάκια, απλώνω να ξεραθούν και ακολουθώ τη διαδικασία για το στέγνωμα του τραχανά (όσο ξεραίνεται, κόβουμε όλο και μικρότερα κομματάκια, στο τέλος τρίβουμε στο κόσκινο κλπ.).

Τελειώνοντας βάζω τον τραχανά στο φούρνο στους 80 βαθμούς για 1 ώρα περίπου με μισάνοιχτη την πόρτα για να βεβαιωθώ ότι έχει στεγνώσει καλά και για να συμμαζέψω λίγο το σπίτι μου!!

Φυλάω σε γυάλινο βάζο με τούλι για καπάκι ή σε πάνινη σακούλα. (Πρέπει να αερίζεται τουλάχιστο στην αρχή)


Μαγείρεμα τραχανά λαχανικών

Υπολογίζω 2 κουταλιές της σούπας τραχανά για κάθε πιάτο που θέλω να μαγειρέψω και το αντίστοιχο νερό.

Τσιγαρίζω σε ελαιόλαδο μια σκελίδα σκόρδο κομμένη στα 4 μέχρι να βγάλει το άρωμά της και την πετάω, φέρνω 2-3 γύρες τον τραχανά στο λάδι και σβύνω με το νερό.
Βράζω σιγανά για 10 λεπτά, προσθέτω φρέσκο ή ξερό δυόσμο, βράζω για άλλα 5 λεπτά και σβύνω το μάτι.

Στο μεταξύ έχω κόψει σε κύβους μια δυο φέτες ψωμί, τις έχω ραντίσει με ελαιόλαδο και τις έχω ψήσει «γερά» στο γκρίλ!!!

Σερβίρω, πασπαλίζοντας με κόκκινο καυτερό πιπέρι και ψιλοκομμένο φρέσκο δυόσμο και με τα ψευτοκρουτόν μπάι δε σάιντ!!

1 Comments:

Blogger peftasteri said...

Εγώ αγοράζω τραχανά νηστίσιμο με λαχανικά καυτερό από παραδοσιακό εργαστήριο στα Καλύβια. Τον συνοδεύω με κρίθινο παξιμαδάκι. Με σκορδάκι δεν το έχω δοκιμάσει και θα το κάνω στην επόμενη μαγειριά.
Βέβαια, όταν δεν τίθεται θέμα νηστείας, τον "σαβουριάζω" με μπόλικη φέτα! σλουρπ!!!

9:24 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Free Counters
Free Counter Hungry For Life